Coaching
Ideen med coaching er, at få det bedste potentiale frem i mennesker.
Derfor vil vi på modulet arbejde med at fremme motivation, troen på egne evner og hvordan man kan lave et tilstandsskift. På den måde vil klienten opleve, at få den energi der skal til for at opnå sit mål.
Vi skal også træne i at lytte på 3 niveauer, sådan at “mødet” mellem klient og coach, bliver så tillidsfuldt som muligt. Specialet indeholder repetition af alle de NLP teknikker som er velegnet til coaching.
Sidst, men ikke mindst handler coaching om at stille de gode spørgsmål. Du vil derfor blive præsenteret for mange gode spørgsmål, som du kan bruge både i coaching af andre og til selvcoaching.
Undervisning / Præsentationsteknik
Dette speciale er en del af Formidler-uddannelsen. Vi vil arbejde med, hvordan det er muligt, at underviser flere forskellige typer mennesker på en gang, så de alligevel forstår det samme. Ud fra studier af, hvad der skal til for at indlæring finder sted, vil du lærer forskellige teknikker til at planlægge din undervisning.
Du vil under forløbet få løbende feed back på din rolle som formidler, da en kongruent underviser er af afgørende betydning for, at budskabet bliver forstået. Ligeledes vil du få en forståelse for de gruppeprocesser der foregår under en indlæring.
Specialet er både for dem der gerne vil undervise andre, og for dem, der har brug for, til møder eller lign. at formidle et stof på en spændende, let forståelig og kongruent måde.
Ledelse
På dette speciale, arbejder vi meget med kursisternes egentilstand, og dermed ledelsesstil.
Hvis man skal kunne lede andre, skal man kunne lede sig selv. Derfor er det vigtig at man ved hvad man vil, at man kender sine værdier og de spilleregler der vil fører til opnåelse af værdierne.
Og – hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt. Derfor skal der trænes i, at motiverer folk forskelligt, afhængigt af, hvilket “motivationshumør” de er i.
Evalueringsmodul
Integration af rollen som formidler. Der vil være skriftlig evaluering, øvelse i at lede en gruppe fra et punkt til et andet, en coachsession, med ukendt klient og endelig en forberedt undervisningssituation.